kedd

A repülő hal és az evolúció

 


A repülő hal és az evolúció

A repülő hal állítólag bizonyíték az evolúcióra, aminek az uszonya szárnnyá változott. Ugyanezen az alapon, a hidroplánnak spontán lába nőtt.

A hidroplánok úszói egyenes vagy kétéltű úszók. Az egyenes úszókkal rendelkező repülőgépeknek nincsenek kerekei, és nem tudnak a szárazföldön közlekedni. A kétéltű úszókkal felszerelt repülőgépek behúzható kerekekkel rendelkeznek, és a szárazföldön és a vízben is otthonosan mozognak.

A hidroplánok tervezése a repülőgép- és a motorcsónak tervezés ismeretein alapul. A tervezőnek tisztában kell lennie fontos szempontokkal ahhoz, hogy megfelelően tervezze meg az ilyen repülőgépek vezérlését és szerkezetét. A vízi járműnek meg kell felelnie a felhajtóerő  követelményeinek.

A hidrosztatikus és dinamikus stabilitást össze kell hangolni a hosszirányú és oldalirányú statikus és dinamikus lehetséges erőhatásokkal.

A szerkezetnek ellen kell állnia a vízi és légi terheléseknek. Lényeges a hidrodinamikai ellenállás a felszálláskor, valamint a repülés közbeni felhajtóerő-ellenállási arány és különösen a meghatározott tengeri állapotokban fellépő vízterhelés.

A tengeri repülőgépek tervezése dicső múltra tekint vissza. Különös tekintettel kell lenni a vízpermet fontosságára a hidrodinamikai ellenállásban, a mérethatások, a hidrodinamikai rugalmasság a tengerállóság szempontjából, a hossz-gerenda arány a hidrodinamika és az aerodinamika szempontjából.

Egy hidroplán fő követelményei

 Alacsony vízállóság
 Alacsony permetvíztermelés
 Alacsony ütközési terhelés a felszállás és leszállás során, meghatározott tengerállóság mellett.
 Nincs hajlam a dőléstengely körüli lengésekre - nincs porfészkelődés.
 Időjárás-ellenállóság és stabilitás minden vízszintes tengely körül keresztirányú sodródás esetén a szükséges tengerállóságnak megfelelően.
 A hidroplán lég- és vízkormányának gyors reakciója manőverezés közben.
 Alacsony légellenállás

Az ilyen repülőgépek speciális pilótaképzést igényelnek, hogy elkerülhető legyen a működésük során előforduló számos lehetséges veszélyes forgatókönyv, és speciális technikákat és a vízfelület jellemzőinek ismeretét igénylik a biztonságos fel- és leszálláshoz.

A pilótáknak általában háromféle vízviszonyokkal kell megküzdeniük: a normál hullámos vízzel, az üveges vagy tükörsima vízzel és a háborgó vízzel. Mindegyik más-más leszállási technikát igényel, ami ismét hangsúlyozza, hogy szükség van a szakképzett pilótaképzésre.

A repülő halak csodálatos kialakításuk ellenére is állandó életveszélyes küzdelmet vívnak az ég és a tenger ragadozóinak elkerülése között. Kérdés, hogyan képes a hidroplán akkor is közlekedni ég és víz között, mialatt a tervezőmérnökök lépésről lépésre kifejlesztik a konstrukciót?

1. Hogyan képes a repülő hal tökéletesen manőverezni ég és víz között, miközben tudatos tervezés nélkül apránként kialakul a túlélőképességet biztosító komplex anatómiája?

2. A hidroplán tervezők lemásolták a repülő halak mintáit, az állítólagos természeti kialakítás milyen mintát használt fel a repülő halak kialakításához?

3. Ha a hidroplánok minden összetevőjét tervezéssel és speciális kivitelezéssel alkotják meg a tervező mérnökök, akkor az evolúciós elmélet miért szuggerálja azt, hogy a természetben minden cél és értelem nélkül önmagától alakult ki? Csak nem ellenszenves számára a Nagy Tervező létezése és a dicsőség neki adása?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése