A repülő hal és az evolúció
A repülő hal állítólag bizonyíték az evolúcióra, aminek az uszonya szárnnyá változott. Ugyanezen az alapon, a hidroplánnak spontán lába nőtt.
A hidroplánok úszói egyenes vagy kétéltű úszók. Az egyenes úszókkal rendelkező repülőgépeknek nincsenek kerekei, és nem tudnak a szárazföldön közlekedni. A kétéltű úszókkal felszerelt repülőgépek behúzható kerekekkel rendelkeznek, és a szárazföldön és a vízben is otthonosan mozognak.
A hidroplánok tervezése a repülőgép- és a motorcsónak tervezés ismeretein alapul. A tervezőnek tisztában kell lennie fontos szempontokkal ahhoz, hogy megfelelően tervezze meg az ilyen repülőgépek vezérlését és szerkezetét. A vízi járműnek meg kell felelnie a felhajtóerő követelményeinek.
A hidrosztatikus és dinamikus stabilitást össze kell hangolni a hosszirányú és oldalirányú statikus és dinamikus lehetséges erőhatásokkal.
A szerkezetnek ellen kell állnia a vízi és légi terheléseknek. Lényeges a hidrodinamikai ellenállás a felszálláskor, valamint a repülés közbeni felhajtóerő-ellenállási arány és különösen a meghatározott tengeri állapotokban fellépő vízterhelés.
A tengeri repülőgépek tervezése dicső múltra tekint vissza. Különös tekintettel kell lenni a vízpermet fontosságára a hidrodinamikai ellenállásban, a mérethatások, a hidrodinamikai rugalmasság a tengerállóság szempontjából, a hossz-gerenda arány a hidrodinamika és az aerodinamika szempontjából.
Egy hidroplán fő követelményei
Alacsony vízállóság
Alacsony permetvíztermelés
Alacsony ütközési terhelés a felszállás és leszállás során,
meghatározott tengerállóság mellett.
Nincs hajlam a
dőléstengely körüli lengésekre - nincs porfészkelődés.
Időjárás-ellenállóság és stabilitás minden vízszintes
tengely körül keresztirányú sodródás esetén a szükséges
tengerállóságnak megfelelően.
A hidroplán
lég- és vízkormányának gyors reakciója manőverezés közben.
Alacsony légellenállás
Az ilyen repülőgépek speciális pilótaképzést igényelnek, hogy elkerülhető legyen a működésük során előforduló számos lehetséges veszélyes forgatókönyv, és speciális technikákat és a vízfelület jellemzőinek ismeretét igénylik a biztonságos fel- és leszálláshoz.
A pilótáknak általában háromféle vízviszonyokkal kell megküzdeniük: a normál hullámos vízzel, az üveges vagy tükörsima vízzel és a háborgó vízzel. Mindegyik más-más leszállási technikát igényel, ami ismét hangsúlyozza, hogy szükség van a szakképzett pilótaképzésre.
A repülő halak csodálatos kialakításuk ellenére is állandó életveszélyes küzdelmet vívnak az ég és a tenger ragadozóinak elkerülése között. Kérdés, hogyan képes a hidroplán akkor is közlekedni ég és víz között, mialatt a tervezőmérnökök lépésről lépésre kifejlesztik a konstrukciót?
1. Hogyan képes a repülő hal tökéletesen manőverezni ég és víz között, miközben tudatos tervezés nélkül apránként kialakul a túlélőképességet biztosító komplex anatómiája?
2. A hidroplán tervezők lemásolták a repülő halak mintáit, az állítólagos természeti kialakítás milyen mintát használt fel a repülő halak kialakításához?
3. Ha a hidroplánok minden összetevőjét tervezéssel és speciális kivitelezéssel alkotják meg a tervező mérnökök, akkor az evolúciós elmélet miért szuggerálja azt, hogy a természetben minden cél és értelem nélkül önmagától alakult ki? Csak nem ellenszenves számára a Nagy Tervező létezése és a dicsőség neki adása?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése