A
tanulmány alapanyaga dr. Scheuring István előadása, amely a
YouTubon található „Rövidlátó evolúció”
címmel: Mi
az, ami magyarázza a biológiai mintázatokat?- https://www.youtube.com/watch?v=Wf1t0lWh058
/A
szöveg visszahallásból van kimásolva, érthetősége szerint,
törekedve a mondanivaló lényegi, legtöbbször szó szerinti
átadására./
Az
erőviszonyok szándékos fitogtatása
A
kivetített képen látható Darwin azzal a szöveggel: Darwin
a legnagyobb
Azzal
kezdi: „150
éve írta Darwin a Fajok eredete című korszakalkotó művét, és
azt a címet is választotta, hogy Darwin
a legnagyobb.
Miért? Hogyha azt a kérdést fölteszik egy fizikusnak, hogy ki
volt a legnagyobb fizikus, akkor hárman három félét fognak
mondani. Ha viszont egy biológustól kérdezik meg, hogy ki
volt a legnagyobb biológus, aki valaha a Földön élt,
aki magát igazán komolyan veszi, akkor azt kell mondani, hogy
Darwin.
Mert ő alkotta meg azt a világképet, amivel lehet érteni, ami
körülöttünk történik.”
/1.
állítás/
Megjegyzés:
A
manipuláció első pillanata, amikor kiteszi, hogy Darwin
a legnagyobb!
Az a szándéka, hogy hasson az agyadra, és a szuggerálásnak az
egyik legjobb módja, hogy ráhangol annak nagyra értékelésére,
amelyet nagyra akar értékeltetni veled. Ne csak érezd, sőt tudd,
hanem könyveld el magadban: Darwin a legnagyobb! Az sem véletlen,
hogy a „korszakalkotó”
kifejezést használja. Ez megint csak azt célozza meg, hogy
ráhangoljon, egy extrém nagyságot ültess be az agyadba –
nyilván anélkül, hogy bármit is kérdeznél vagy gondolnál
előtte Darwin személyéről vagy magáról a témáról.
Mielőtt
kifejlődne egy önálló gondolatod, máris jön a lényeg: „ő
alkotta meg azt a világképet, amivel lehet érteni, ami körülöttünk
történik.”
/2.
állítás/
Tehát
három alaptétellel indít: Ő a legnagyobb/1./; a műve
korszakalkotó/2/; a világképe zseniális/3/, mivel ebben rejlik a
világ megértésének a kulcsa.
Állításának
lényege: „Ha
bizonyítható lenne, hogy létezik olyan összetett szerv, amely nem
alakulhatott ki számos egymást követő, csekély módosulás
által, elméletem azonnal összeomlana.”
- A csekély módosulás meg az összetett szerv kialakulása úgy
viszonyul egymáshoz, mint nem tudatos lépések
teljesítményorientált irányba való haladása. Sebaj, ha nem megy
magától, megteszik helyette az evolucionisták!
Az
eladási technika általános sablonja
Bármilyen
eladási technika ugyanígy működik: amit el akarok adni neked, azt
egy szuper intelligens valaki találta ki; amit feltalált, képes a
világot megváltoztatni; általa rátalálsz önmagadra és a
helyedre a világban. Eszedbe ne jusson kételkedni bármiben is,
különösen abban nem, hogy amivel most szembesülsz, az egy
felbecsülhetetlen érték. Így gondolom én – az eladó, és az a
szándékom, hogy te ugyanígy vélekedj!
Ha
egyébként valamilyen drogot árulnék, hasonlóan reklámoznám:
először feldicsérném, hogy jó benyomást keltsek vele, és az
esetleges kétségeid fellobbanását megelőzzem. S ha elhessegetem
az egészséges kételkedéseket, jó úton haladok a tekintetben,
hogy megvedd az árut: - hiszen az
eladás nem más, mint a termékhez kötődő érzés átadása –
illúziók
árnyékában hűsöl, kinek mellényén díszeleg jéghideg
csipkézett sör - . Na
így hűsítik az evolucionisták az eszméjük sivatagán átutazó
jámbor kallódókat.
Mint
cumi a csecsemőnek, olyan a fű a drogosnak
S
vajon miért ad cumit az anya a csecsemőnek? Hogy elterelje a
figyelmét a sírásról, arról hogy éhes, vagy fázik, vagy mert
valami felzaklatja. Hogy megnyugodjon és ne legyen vele gond. Darwin
feldicsérése is egy jól bevált trükk, hogy nyitottabb légy
befogadni az üzenetet, amit ő közvetít, s amihez a biológia
tanár csak hozzásegít, hogy be tudd fogadni. De ez valójában egy
manipulációs útvonal, amire ők rá akarnak állítani. Ha már a
fű szívásának /a dicsérő szavaknak/ megvan a hatása, kezdődhet
a manipuláció:
Dr.
Scheuring:
„Egy
fantasztikus kegyelmi pillanata valószínű a tudomány-történetnek,
amikor öt év tapasztalatgyűjtést követően eljutott a
természetes kiválasztódás elméletéhez... Az az egészben a
döbbenetesen érdekes, hogy Darwin gondolatai egy bővített
mondatban elmondhatók, annyira egyszerű így utólag, és egy ábrán
elmondható, hogy mi az ő alapgondolata.” /3.
állítás/
Megjegyzés:
A
„fantasztikus
kegyelmi pillanat”
említése ismét csak egy hatásvadász eszköz, ne hogy már
másként gondoljad, ne hogy már közönségesnek vedd a gondolatot,
ne hogy már ne érezz rá a zsenialitás ízére, amibe most
belekóstolsz, ne hogy már magától értetődőnek vegyed. Itt és
most egy biológiai szentély előtt állsz és minimum a hódolat
az, amelyre méltó, aki annak a felismerésnek a trónján ül, amit
evolúciónak nevezünk. De hogy könnyebben emészthesd, nos csak a
lényeget figyeld, amit egyszerűen így érthetsz meg:
Dr.
Scheuring: „Az
alapgondolat az, ha vannak un. evolúciós egységek, amiket a táblán
körökkel jelölt, de ezek lehetnének oroszlánok, akár egy sejt
is lehetne, vagy akár egy önmagát másoló nagy molekula. Vannak
olyan egységek, amelyek tudják, hogy önmagukat lemásolják, Á-ból
lesz Á, és ez a másolás olyan, hogy az Á típus, amelyik
bizonyos tulajdonságokkal rendelkezik, az általában Á típusúakat
másol. Oroszlánból oroszlán lesz, s az oroszlán gyerek a szülők
tulajdonságát viszi magával. És azt is tudja, hogy ez a másolás
nem mindig pontos, néha Á-ból C lesz. Egy picit más lesz.”
/4. állítás/
Megjegyzés:
Szerinted
itt min van a hangsúly, amit boncolgatni kéne? Hát nem megmondja a
tanár, hogy a másolás az, amiben a változás
történik?! A sejt vagy bármi más nem ugyanúgy másolja le magát,
amiből lesz az, ami picit
más,
mint az eredeti. Tehát a hangsúly a pici eltérésen
van. Ugye így gondolod? Pedig a frászt van így! A picit más, az
az elterelő hadmozdulat, az csupán egy alkatrész, amiből ő
építkezni fog, hiszen ő rakja le a téglákat, és ő rakja őket
egymásra is. És azt épít fel belőle, amit akar, amit szeretne,
hogy kihozzon belőle. Az építkezés már csak ilyen. Mi gyártjuk
a téglákat és úgy rakjuk egymásra őket, ahogy nekünk tetszik.
S a végén kihozzuk belőle azt, amit fel akartunk építeni.
S
gondolod, hogy az evolúció az nem egy ilyen építkezés? Pedig
bizony hogy az! Nem azt nézzük, hogy mi az ami adott,
hanem azt, amit mi
adunk ahhoz
a folyamathoz, amit ahhoz a célhoz akarunk vezetni, amit mi tűztünk
ki magunknak célul.
Ha
nem így lenne, akkor a hangsúly nem a másolódás tényének a
melléktermékén
lenne, hogy a másolódásban eltérések
lehetnek, hanem a fő terméken: magán
a másolódáson,
hogy az egyáltalán hogyan létezhet? /A bumeráng repülésében
nem az a lényeg, hogy milyen ívben repül, merre kanyarodik, hanem
az, hogy egyáltalán képes visszarepülni!/
A
dolgok lényege a másolódás ténye,
hogy az egyáltalán hogyan lehetséges? És pont ez az, amit
természetesnek vesz, amit nem boncolgat, amit nem fürkész, amire
nem kérdez rá. Nem, mert fogalma sincs róla, hogy az miképpen
létezhet egyáltalán. Nem a másolódás hogyanja
a lényeg, hanem a
másolódás maga!
A
tánc az emberi intelligencia nagy rejtélye
Az
emberi intelligencia nagy rejtélye a tánc maga,
és nem a tánclépések figurális eleme. Amely pl. egy madárnak is
meglehet, de nem tudatosan megválasztott és tudatosan szelektált,
mint az embernél. Nem véletlenül van annyiféle tánc az embernél,
és annyiféle koreográfia, amely az emberi elme szabad
kreativitásán alapszik. Az állati táncnak nincsen szabad
kreativitása, hanem az egy programból fakad.
/Mintha
nem tudtad volna./
A
evolúciónál is a
program az, ami a hangsúlyt adja,
amin minden más felépül, az élőlények tánc koreográfiája,
egyénre szabott mozgáskultúrája. Nyilván hogy a genetikai
programról beszélek! Nem érdekes, hogy pont a genetikai program
eredetét, alaplétezését nem említi, nem érinti az előadó?
Amikor neked a Kedves levelet ír a vonaton, villamoson vagy a
buszon, akkor neked az a fontos, amit a jármű lötykölődése okoz
az írásban, hogy az eredeti íráshoz képest vannak benne
eltérések,
vagy magának a Kedvesnek a gyöngybetűs írása fejezi ki az ő
irántad érzett vágyakozását/szeretetét?!
Hát
akkor nem maga a másolódás létező ténye az elképesztő, hanem
hogy akad/hat/nak benne ilyen-olyan eltérések, amelyekre te a
szemedet koncentráltan rávetíted? Akkor nem félresiklott a
lényegről a tekinteted, és nem azért akarsz egy mellékes tényre
koncentrálni, mert abból akarsz valamit felépíteni, miközben a
lényegről tudomást sem veszel?! Nincs esetleg valamilyen
manipulatív szándékod a háttérben, amelyről eltereled a
figyelmet a kevésbé lényeges elemek kidomborításával? Attól
tartok, hogy igen!
Egyébként
nem gondolod, hogy egy szöveg a pontos másolása, mint cél inkább vezet el az eredeti
üzenet megértéséhez, mintsem a szöveg másolásának esetleges
hibái?!
Egyáltalán, miért koncentrálsz te az esetleges hibákra, mintsem
a pontos fordításra? Csak nem akarsz valami általad kreált
üzenetet létrehozni a hibák manipulálása által, miközben az
eredeti üzenet nem is érdekel? Ha pedig az eredeti üzenet lényege
a pontos másolásban mutatkozik meg /naná, nem is a hibákban/,
akkor hogyan terelődhet el a te figyelmed a lényegről, s hogyan
válhat a másodlagos az általad lényegesnek tartott
középpontjává?!
Ez
csakis úgy lehetséges, hogy téged az eredeti üzenet valójában
nem is érdekel, hanem csak az, hogy az üzenetből azt hozzál ki,
amit akarsz, és oda lyukadjál ki, ahová akarsz! Na és hová
akarsz kilyukadni? Nem titok: nem az eredeti üzenet nyomon követése
vezet el bennünket az eredeti üzenet céljához, hanem az eredeti
üzenet elterelődése. [Amikor Tóalmás helyett Tolmácsra
fókuszálunk.] És így elérkezünk ahhoz a célhoz, amelyet mi
magunk szabunk meg maguknak, ahová mi magunk el akarunk jutni. De ha
ez magunktól nem megy, segít nekünk Darwin, a diszpécserek
zsenije, meg a nyomon követőik.
A
manipulált célhoz való eljutás módszertana
Na
nézzük, ezt a módszert hogyan vitelezzük ki:
Dr.
Scheuring: „Ha
veszünk sok ilyen önmagát másoló egyedet, amelyek megőrzik a
tulajdonságaikat, de lesznek olyanok, amelyek kicsit mások lesznek,
és ezek a kicsit mások kicsit másképpen viselkednek abban a
környezetben amiben élnek, akkor az ilyen egységeknek a sokasága
az természetes szelekcióhoz fog vezetni. Ők az evolúciós
egységek.
A
dolog nagyon egyszerű, azt kell mondani, vannak olyan egységeink,
amelyek tudnak sokszorozódni: egyből kettő lesz … valami
változatosság is létrejön, Á-ból C lesz, evolúció lesz... S
azt vette észre /Darwin/,
hogy az élőlények azok ilyenek. Ennek természetes következménye,
hogy evolúciót fogunk tapasztalni.” /5.
állítás/
Megjegyzés:
Ezek
szerint a
változatosság sokszorozódása az, amit evolúció néven nevezünk.
A sokszorozódott változatosság pedig természetes szelekcióhoz
vezet.
De miért kellene ebből arra kilyukadni, hogy a természetes
kiválasztódás hatására az eredeti üzenet céljában is
megváltozik, nem csak kiviteleződésében? Mivel a mi mesterséges
célunk és az eredeti természetes cél nem azonos. Bizony hogy nem!
Az
eredeti és a manipulált üzenet célja
Az
eredeti üzenet arra van kitalálva, hogy az üzenet közvetítésében
bekövetkező változások csak még jobban megerősítsék az
eredeti üzenet célba juttatását, nem pedig hogy a célt
megváltoztassák! Minden
olyan igyekezet, amely arra irányul, hogy a változásokat olyan
hangsúllyal mutassák be, amely az eredeti célt megváltoztassa,
kifejezetten manipulatív szándékú.
Jelen esetben ezt a hangsúlyt nevezik evolúciónak.
Erre
jött volna rá Darwin, hogy a változások adnak választ a sokféle
üzenet eredetére – anélkül, hogy a központi üzenet eredetére
választ adnánk. De arra nem is kell választ adni. Mondja ő
/Darwin/, és mondják az ő képviselői. Anélkül is működik a
dolog. Ha a központi cél eredetét nem vizsgáljuk, olyan
mellékcélokat határozhatunk meg, amilyeneket csak akarunk. A
központi cél és a manipulált cél egyvelege tehát az az eszköz,
amely olyan hordozórakétának felel meg, amellyel a mi üzenetünket
akarjuk célba juttatni.
Ennek
csak egyetlen hátránya lehet, mégpedig, ha az eredeti cél és a
mi általunk meghatározott cél nem azonos. Nem azonos, mégpedig
amiatt a nem igazán véka alá rejtett ok miatt, hogy az eredeti
üzenet létrehozóját kiiktassuk. Nyilván nem véletlen tehát, ha
az elsődleges genetikai üzenet eredetét nem firtatja, hanem csak
az üzenet eltérésének mikéntjét, hogy abból /a genetikai
„sajtóhibák” eredményéből/ építkezve az eredeti célról
is elterelhesse a figyelmet.
Na
és mi az eredeti cél? Az élőlények stabilizált helyzetének
biztosítása az ő életterükben. Mi az eredeti üzenet? Önmaguk
reprodukálása a környezet változásaihoz igazodó rugalmas
alkalmazkodóképesség által. Mit jelent az üzenet átadásában
történő pici eltérés? Hogy az üzenet közvetítésében
bekövetkező változások csak még jobban megerősítsék az
eredeti üzenet célba juttatását. Gyakorlatilag az élőlények
természetes változékonysága a stabilitásukat segíti elő, nem
pedig a megváltozásukat.
A
toronyépületek kilengése olyan, mint az élőlények
változékonysága
Amikor
a mérnökök hatalmas toronyépületeket terveznek, az eredeti cél
a toronyépületek stabilizálása extrém körülmények között
is, ezért tervezik bele az esetleges kilengések lehetőségét,
amik elősegítik az épületek fönnmaradását, nem pedig
összedőlését. Amikor az élőlény genetikai mozgásszabadságának
engedelmeskedve variálódik a környezet változásának
függvényében, az pont olyan, mint amikor jobbra-balra, előre-hátra
kileng a toronyépület. De ez a mozgásszabadság soha nem olyan
mértékű, hogy ebből új és új tornyok építésének
indokoltsága fakadna, mintha ez lenne az eredeti célja a
toronyépületek hajlékonyságának.
A
hajlékonyságot, mint motiváló erőt kiemelni és megtenni újabb
és újabb tornyok építése okának, ez az eredeti cél és üzenet
kifejezetten direkt megváltoztatása, hogy ezáltal a /régi/
toronyépületek létezésének okára is választ adjunk, meg az
újakra is. A hajlékonyság mértéke lenne az, amit a természetes
kiválasztódás folyamata nagyra értékelne, s ami által lökést
adna az új tornyok létrejöttére. Ennek a kettős folyamatnak a
neve az, amit evolúciós mechanizmusnak neveznek. Nem kevés /gonosz
szándékú/ intelligencia van ebben a mesterséges, félig mégis
biológiai eredetű attrakcióban elrejtve, nem véletlenül az
a legveszélyesebb hazugság, amelyik a legközelebb áll az
igazsághoz!
Jelen
esetben a legveszélyesebb hazugság az, hogy a kicsi eltérések
/mikroevolúció: fajok variálódása, pl. a pintyek csőrének
változékonysága, vagy baktériumok rezisztenssé válása, stb./
nagy eltérésekhez /makroevolúció: fajok törzsfejlődése, új
fajok kialakulása, pl. hüllőkből madarak, az ember kialakulása
az állatvilágból, stb./ vezetnek, kicsi kilengések új tornyok
építésének szükségességéhez. S hogy hogyan építkezik fel
egyáltalán a torony önmagától az eredeti Tervező és üzenete
nélkül, ennek bemutatására adta a fejét Darwin és adták
fejüket azok a hivatásos tanítók, akik vállalkozásának
szemtanúi lehetünk fenti előadásban. Mégpedig hogy üzenetüket
hogyan adják át annak a hallgatóságnak, akiket a saját
felfogásuk követésére kívánnak nem kis igyekezettel és
dörzsölt rafinériával hangolni.
A
valószínűtlenség hegyének a megmászása
Dr.
Scheuring: „Máshogy
is megfogalmazhatjuk ezt az egész kérdéskört, a kérdés, ahol ez
a két ember áll, akik fönn állnak, hogy jutottak oda? …
Mindenki úgy gondolja, hogy hátul, a lankás lejtőn fölsétáltak.
Az evolúció pont ilyen, hiába látunk fent tökéletesen
alkalmazkodó szerveket, elképesztő kifinomult növényi vagy
állati viselkedést, nem innen /lentről/ a semmiből alakult ki
hirtelen, hanem messziről, az un. valószínűtlenség hegyét a
lankás tájon mászta meg.” /6.
állítás/
Megjegyzés:
A
tökéletes alkalmazkodás, és az elképesztően kifinomult növényi
vagy állati viselkedés a hegytetőn – ha ezt összehasonlítjuk
mondjuk egy hegymászó teljesítményével, aki fent van a csúcson
– önkéntelenül egyetlen indokolt kérdésre sarkall minket.
Pontosabban engem, akit se a győzködés rutinossága, se a tálalás
profizmusa nem hat meg: vajon ez a tökéletes alkalmazkodóképesség
és elképesztően kifinomult viselkedés végig a mászás során
fennállt minden egyes felfelé tett lépés megtételekor, vagy csak
a végén állt össze, amikor már felértek a csúcsra?
Ha
a hegymászó példáját nézzük, mindvégig fenn kellett, hogy
álljon, hiszen pontosan a koncentrálóképesség hiányából, vagy
egyéb okból megtett, előre nem tervezett ballépések vezethetnek
tragédiához, amikor bekövetkezik egy végzetes baleset: légszomj,
megfagyás, mélybe zuhanás, stb. Aki
hegymászásra adja a fejét, mindig topon kell lennie,
nem véletlenül vannak topon a hegytetőn lévő élőlények a
túlélés szempontjából, mindig és minden körülmények között.
Ennek
fényében elképesztően primitívnek hat a darwinizmus templomos
lovagjainak ama állandóan pufogtatott kijelentése, mely szerint az
élőlények maguk fejlesztették ki maguknak
azokat az elképesztően zseniális anatómiai sajátosságokat és
túlélési technikákat, amelyeknek arzenálját ma látni lehet. De
ez a hegymászók technikájára és felszereltségére ugyanúgy
vonatkozik. Remélem nem hat zavaróan, ha megkérdezem, ezeket a
tulajdonságokat és az anatómiai/technikai repertoárt mászás
előtt fejlesztették ki, mászás közben, vagy miután felértek a
hegycsúcsra?
A
túlélőstratégia kifejlődése előtt és közben hogyan lehet
túlélni?
Ha
a
túlélés minden pillanata az optimális felkészültségnek a
függvénye /!/,
akkor hogyan képzelhető el egy hosszú időn át tartó
önkifejlesztési folyamat, amely csak a végkifejletkor áldja meg
az alanyt a túlélőképesség szükségszerűen ideális
mértékével, a közbeeső időszak alatt nem?! Hogyan éltek túl
évmilliókig a növények és állatok, akik /állítólag/ ezen idő
alatt csiszolták magukat és képességeiket a túlélésre? Ha
valaki pl. évekig tanulja a kínai nyelvet, hogy tud már a tanulás
első pillanatától kezdve a kínai nyelvvizsga letételéig
idegenvezetőként közreműködni a kínai turisták számára?
Hogyan
tudott az állatidomár fellépni oroszlánokkal és tigrisekkel a
cirkuszban éveken át minden este, mialatt még csak az idomítás
elején járt vagy a közepén? Hogyan szőtte meg a pókhálót és
szerezte meg élelmét a pók, mielőtt kitanulta volna a
pókhálószövés csínját-bínját? És hogyan tudta a kis
szabólegény öltönyök eladásából magát fenntartania azon évek
alatt, amíg kitanulta a szabó mesterséget? Hogy tudta a harkály
másodpercenként
akár 20-szor is a
fejét a fába verni, és onnét megszerezni a táplálékát,
mielőtt kifejlesztette magának a sarkantyút /az ék alakú kemény
faroktollat/, az erős nyakizmot, a kemény, rugalmas, vésőszerű
csőrét, speciális nyelvét, a koponyáját védő nyelvcsontját,
a benne lévő minimális agyvizet, a biztonsági övként
funkcionáló szemhéját, meg minden egyebet, ami ma rá jellemző?
Stb. lehetne még a példákat sorolni a végtelenségig...
A
tökéletes alkalmazkodás, és az elképesztően kifinomult növényi
vagy állati viselkedés kifejlesztésének hegytetőre való
érkezéséig hogyan tudtak a közbeeső évmilliók alatt tökéletes
alkalmazkodást és kifinomult viselkedést fölmutatni? Ha nem
tudtak, akkor hogyan éltek túl ezen időszak alatt? Ha túléltek
minden további nélkül lent a völgyben, minek másztak fel a
hegyre? Nem lehetséges, hogy mindig is fent voltak, és éppen azért
tudnak túlélni most,
mert mindig is a tökéletes alkalmazkodás és elképesztően
kifinomult növényi és állati viselkedés birtokában voltak?
Miért, talán nem így lenne logikus?!
A
szem kifejlődésének evolúciós állomásai
Tudományos
burleszk dr. Scheuring István előadásában
A
valódi tudománytól elrugaszkodott áltudomány arra tette fel a
hitelességét, hogy amennyire csak lehetséges, leminősítse és
elbagatellizálja a szemnek, mint biológiai csúcsterméknek nem
csak a létezését, de létrejövetelének önmagából áradó
fantasztikumát is. Lássuk
hát a szem kifejlődésének evolúciós állomásait, ahogyan az
előadó kifejti az őt hallgató fiatalság előtt:
Dr.
Scheuring: „Hogy
ez hogy lehetséges, egyetlen példát fogok mondani... a szem
evolúciója. Ez egy klasszikus ellenérve szokott a kreacionistáknak
lenni: - hogyan jöhet létre egy olyan bonyolult szerv, mint a szem.
Ugye ezt középiskolában is megtanuljuk, hogy milyen érzékelők,
csapok, pálcikák, idegrendszer, agyi elosztás, kép megjelenése
az agyban, bonyolult három dimenziós kép. Ez egy rendkívül
bonyolult folyamat, hogyan hogyan jöhet ez létre?” /7.
állítás/
Megjegyzés:
A
bonyolult folyamat mibenléte:
»minden másodpercben tíz trillió fényrészecske hatol át a
pupillánkon. Amint elérik a recehártyát, több száz millió
pálcika- és kúpsejt fogja fel őket. A fény ingerhatására ezek
az idegsejtek elektromos jeleket kezdenek továbbítani az agyba. Ott
a sok milliárd idegsejt nagy része nyomban működésbe lép, hogy
megfejtse a kapott rejtjeleket és eldöntse, hogy milyen választ
adjon. Mindez a másodperc tört része alatt megy végbe.«
Darwin
így vélekedett: „Az
a feltételezés, hogy szemünket . . . a természetes
kiválasztás alakította ki, őszintén megvallom, a legnagyobb
mértékben képtelenségnek látszik.” /Charles
Darwin: A fajok eredete. Akadémiai Kiadó, Művelt Nép Kiadó,
1955. Dr. Mikes Lajos fordítása, 263. o./ No nem baj, a
tudományos oktatóipar abban utazik, hogy a naturális képtelenséget
olyan képlékennyé tegye, mint a legolcsóbb margarint, amit már
kenyérre lehet kenni. A tudományos filozófia a margarin, a kenyér
pedig a tudásra áhítozó tanulók agya, amely akkor jó, ha
kellően puha és morzsalékos, bármivel elegyíthető, nem pedig
rugalmas és kreatív, amiről minden manipulatív gondolatmenet
visszapattan. Ezért aztán nem kis gondot fordítanak a lépésről
lépésre történő puhításra:
Dr.
Scheuring: „Hogyha
ezt a kérdést fölteszik, hogyha itt állok lent, hogyan tudtak
fölugorni ide? A válaszunk az, hogy nem tudott valóban fölugorni,
de itt fölsétálni hátulról föl tudott. Először is az igen
fontos, hogy a fénynek valamilyen érzékelése rendkívül jó
tulajdonság egy élőlény számára. Tulajdonképpen ez a módszer
az, ami távérzékelésre lehetőséget ad, nem kell megtapintani,
megízlelni azt a valamit, már messziről információt szerezhetünk
róla. Ráadásul a szem - nagyon sokféle fényérzékelő rendszer
van - kb. 40-60 különböző alkalommal jelent meg az evolúció
során. Kilenc különböző alapötlet van ebben … másként
működik egy rovar szeme, mint egy hal szeme...” /8.
állítás/
Megjegyzés:
Kérdés:
- az értelemhiánnyal párosuló vakság, amely ráadásul nem is a
kiindulópont, hogyan különbözteti meg a lent és a fent fogalmát?
A /genetikailag kódolt/ fényérzékenység, mint rendkívül jó
tulajdonság mitől válik tudatossá, ha egyébként az alanynak
fogalma sincs arról, hogy a fényérzékenységet eszik-e vagy
isszák? Ez a távérzékelésre lehetőséget adó információt
szerző módszer eleve feltételezi, hogy az alanynak tudomása van
távérzékeléssel becserkészhető információról, de hogy honnan
van tudomása, azt nem firtatja.
Hogy
a cukrász, kezében a fagylaltkanállal tesz egy kanyarintó
mozdulatot, hát nyilván azért teszi, mert látja is maga előtt a
fémkehelyben a fagyit, meg tudja is, hogy ott van. De amely élőlény
se nem lát, sem nem tud semmit, még önmaga létezését sem fogja
fel, hogyan mozdult el azon fényérzékelés felé, amelynek
végeredménye a többdimenziós látás, amely az agyba van
belenőve, és amely egybefonódásnak a mélységéről bizony hogy
van
tudomása
a tudománynak, ha sok tekintetben felszínes is?!
„Agyunk
látásban betöltött szerepének számtalan bizonyítéka van. Pl.
az ideghártyán fordított kép keletkezik, s mi mégsem fejtetőre
állítva látjuk a világot. A kép, melyet szemünk az ideghártyára
vetít, csak a közepén éles, széli részei elmosódnak,
eltorzulnak, helyenként hiányosak. Agyunk azonban korrigálja a
hibákat.” /A szem és a látás/
Azt
mondja, hogy a szem 40-60 különböző alkalommal jelent meg. Hogy a
látásnak ennyiféle formája van, és ezt /tapasztalati úton/
megállapítja valaki, rendben van. De hogy ennyiféle különböző
fényérzékelés megjelent,
ráadásul fényérzékelő rendszer,
ennek megállapítását miből vezeti le – tapasztalat híján?
Csak nem elméleti spekulációból? A kilenc különböző
alapötletből egy is hogyan létezhet, ha akár
egyetlen ötletnek is nyilvánvalóan átgondoltságból kell
fogannia?!
Pl.
a csónakkészítés alapötlete a homoksivatagban fogan-e inkább
meg, vagy egy folyó, tó vagy tenger mellett? A szem kifejlődésének
ötlete
hogyan foganhat meg a látás tudata nélkül? Sőt, a tudat tudata
nélkül?
S
mivel bizonyos
élőlénycsoportok szemtípusai nem vezethetőek le egymásból,
neme pont ezért álltak elő a kutatók azzal az ötlettel,
hogy a szemformák egymástól függetlenül, negyven különböző
módon alakultak ki?! Ha
a tudósok egyetlen
ötlete
a szemek kialakulásának módozatairól intelligens elme bevetését
feltételezi, hogyhogy nem feltételezi intelligens elme bevetését
kilenc
alapötlet!?
Az
odáig rendben van, hogy a bűvész kihúzza a kalapból a nyulat. Na
de hogy az evolúció hasonló tendencia alapján szemet hoz elő a
semmiből, ezt lehetne valaminek nevezni, és pontosan ez az, amire
Darwin kijelentette: „a
legnagyobb mértékben képtelenségnek látszik”. De
nem úgy az utódai számára. Elvégre nem azért létezik
tudományos szemfényvesztés, hogy a szemfénynyerést ne lehetne
tudományosan megmagyarázni!
[Itt
szeretném nyomatékosan kihangsúlyozni, hogy a továbbiakban is
/mint eddig/ elméleti
magyarázatok vannak tudományos színezettel előadva,
nem fekete-fehér tudományos bizonyítékok. Egy áru eladásának
és az áru valódi értékének nem feltétlenül kell összhangban
lennie, ha kifejezetten az áru eladása a cél. Az evolúcióban is
az áru /az eszme/ eladása a cél, amit kétség kívül sikerre is
visznek az áru gazdái, mivelhogy az emberek többsége /szabadság
vágyból, erkölcsi indíttatásból – legkevésbé józan
megfontolásból/ pontosan ezt az árut keresi. A tanulóifjúságnak
meg egyenesen nincsen semmi beleszólása abba, hogy milyen
válaszokat adagolnak be nekik azok, akiknek a kérdéseire nekik
kell válaszolniuk a vizsgák idején.]
Dr.
Scheuring: „A
hegy lábánál van a fényérzékelés, amikor vannak olyan sejtek,
amelyek valahogyan érzékelik a fényt: van fény/nincs fény,
ennyit tudnak ez sem rossz, ha az ember tudja ezt... megjelennek az
első festék molekulák, amelyek becsapdázzák a fényt, ez
lehetővé teszi hogy kicsi fényt is lehessen érzékelni, lehet a
hatékonyságot növelni. Ez a kettő együtt van. Kicsit feljebb
vagyunk...” /9.
állítás/
Megjegyzés:
A
tanár úr teljesen el van tájolódva, mint az a vőfély, aki a
menyasszony szépségét egy matuzsálem-matrónához viszonyítja,
és megállapítja, hogy ugye milyen szép a menyasszony?! A
fényérzékelést a hegy lábához teszi, nyilván azért, hogy
leminősítse azt. Holott a
fényérzékelő sejtek megléte ahhoz képest, hogy az önmagában
mekkora teljesítmény, a hegy tetejével mérhető!
Mégpedig a hegytetőnek egy olyan mértékével, ahová semmiféle
sejt nem tud csak úgy en
bloc
önerőből eljutni.
„A
legegyszerűbb sejt is tele van mechanikai szerkezetekkel,
mikrorobotokkal. Egy évszázaddal ezelőtt még nagyon egyszerűnek
gondolták a sejteket, amelyek igen könnyen létrejöhettek és ez
alapot adott az evolucionista gondolkodásnak. Ma már tudjuk, hogy a
legegyszerűbb sejt is rendkívül bonyolult és ezzel együtt
elképzelhetetlen, hogy molekulák véletlenszerűen egy ilyen
összetett élőlényt hozzanak létre, amelynek működését sok
ezer kutatónak, több évtizedes munkával sem sikerült megértenie.
A legegyszerűbb sejt is olyan tervezettséget, technológiát
tartalmaz, amely meghaladja az emberi tudományt és az embernél
nagyobb intelligenciát feltételez!”
/A legegyszerűbb sejt összetett élete/
„Vannak
olyan sejtek”
- mondja, de olyan stílusban, mint ahogy a nyulat előhúzzák a
kalapból. Magától értetődőnek tartja, hogy a nyulak a kalapban
vannak,
csak elő kell húzni őket. Már itt szóvá kellene tennie néhány
éber figyelmű tanulónak, hogy a
fényérzékelő sejteknek a semmiből való előlendítése
nem egyéb puszta utólódításnál,
amire úgy hivatkozik, mintha ezeknek a sejteknek a megléte egy
természetes folyamata volna mondjuk a rekettyebokor szaporodásának,
amely úgy képes elhányni maga körül a fényérzékelő sejteket,
mint spontán önizzásra specializálódott csillagszóró a
szikrákat.
A
kijózanodásnak első lépése lenne annak felismerése, hogy nem
teremnek fényérzékelő sejtek csak úgy maguktól, mint a eső
után a réten a gomba,
különösen nem úgy, hogy valahogyan
érzékelik a fényt. Ehelyett inkább rátesz egy lapáttal:
„megjelennek
az első festék… molekulák, amelyek becsapdázzák a fényt”.
Őszintén meg kell mondani, hogy ez messze túltesz azon a
természetes eseményen, amikor tavasz elején megjelennek a fecskék,
és cikáznak ide-oda, de a fénycsapdázó festékmolekuláknak ez a
hipp-hopp való spontán megjelenése és tudományos cikázása
minden képzeletet fölülmúl!
És
tessék mondani, a csapda állítás ötlete egyébként miként és
hogyan fogant meg a valahogyan fényérzékelő sejtek agyában? Nem
inkább az evolúciópártiak agyában fogant meg a csapdaállításnak
ez a fajta sejtszintű teóriája, akik egyébként arra
specializálódtak, hogy a tanulóifjúság elméleti érdeklődését
az evolúciós fantazmagória csapdájába csalják?!
A
megjelenés fantasztikumáról figyeljük meg Baumann Miklós
biokémia professzor tudományosan megalapozott kijelentéseit:
„az
élet alapvető feltétele, hogy nukleotidok kapcsolódjanak össze,
ahhoz azonban, hogy
egy nukleinsav (DNS) létrejöjjön, egészen minimális az esély –
tíz a mínusz 158-adikon (hogy
az arányokkal tisztában legyünk, tíz a mínusz másodikon egy
századdal egyenlő). Ez
véletlenszerűen, tudatos beavatkozás nélkül nem jöhetett
létre... ahhoz, hogy olyan nukleinsav keletkezzen, ami aminosavat
tud csinálni, kell egy száz nukleotidból álló lánc, egy pár
létrejöttének a valószínűsége pedig tíz a mínusz 158-adikon,
vagyis a nulla után 158 nulla, és utána az egyes.
Ez
még csak egy, holott ebből létrejött ilyen módon több száz,
több ezer, és létre kellett jönnie az élő sejt hártyájának,
azt is a nukleinsav csinálja. Bizonyított, hogy az élet csak zárt
egységekben létezik, ezért volt szükség erre a hártyára... -
Kérdés: Több milliárd év sem lehetett elegendő, hogy önmagától
létrejöjjön? -
Megtörtént, mert itt az élet. De annak a valószínűsége, hogy
egyszer megtörténik, tíz a mínusz 158-adikon. A második már
gyakorlatilag nem történhet meg, holott itt több milliószor
megtörtént...
A
pontos szerkezetű nukleinsavak véletlenszerű létrejötte - nem
létezhet! Az egysejtű ma is ott van. Evolúciós piramis: ma is
megvannak az egysejtűek, többsejtűek, puhatestűek... és megvan
az ember. Hol van az a törvényszerűség, amelyik meghatározta
azt, hogy a primitívek közül melyek azok amelyek
továbbfejlődhettek és melyeknek volt kötelező ott maradni azon a
szinten, mert neki azon a szinten van feladata a későbbiek során.
»A véletlen.« Ha száz nukleotidsav célzott összeállításának
valószínűsége 10 -158,
akkor 40 vagy 80 ezer nukleotid pontos beillesztésének mennyi az
esélye?”
/Keletkezés vagy teremtés?/
Fenti
evolúciópárti előadásban a fényt becsapdázó molekulák
bármiféle alap és rendszerezettség nélkül jelennek meg, csak
úgy maguktól.
Az
előadó az életnek ezt a sejtszintű megjelenését olyan
természetesnek veszi, akár a rozsda megjelenését egy szabadban
hagyott vasdarabon.
Hát így könnyű valamit előadni, bármiféle tudományosan
megalapozott érvelés nélkül, különösen bizonyítás nélkül,
ami ezeknek a fényérzékelő sejteknek a megjelenésére
vonatkozna.
Továbbá
ezeknek a fényérzékelő sejteknek a megjelenését teljesen
pucéran képzeli el az előadó, holott, mint már szó volt róla:
„A
fényérzékelő sejtek által kibocsátott elektromos jelek egyik
idegsejtről a másikra haladva jutnak el a látóidegig. Ám az
idegsejtek nem csupán továbbítják a jelet, hanem elő is
készítik: felerősítik a fontos információkat, és
elhalványítják a szükségtelen részleteket.” /Ébredjetek
2010. 10/3 7. o. „A természet megelőzött minket.” Jehova tanúi
kiadványa/ Vagyis a
fényérzékelő sejtek egy működőképes rendszerhez tartoznak,
amely a létrejöttének az okát tovább bonyolítja.
Ha
a fényérzékelő sejtek természetes úton való megjelenéséről
akarnak meggyőzni bennünket, akkor mit szóljunk pl. a fényérzékelő
utcai és biztonsági lámpák megjelenéséről? Azokat nyilván meg
kellett tervezni és a rendszerbe állítani. Ugyanez sejtszinten nem
igényel sem tervezést, sem rendszerbe állítást. Azt vegyük
olyan természetesnek, mint tésztán a mákot. Megjelent, van és
kész: működik. Bár a szemről, a látásnak a fokozatairól
beszélünk, mégis olyan tapintható sötétség vesz körül
bennünket, amelyeket az előadó agyának szertelen sziporkázó
felvillanásai sem tudnak közömbösíteni.
Dr.
Scheuring: „Hogyha
már olyan sejtek is megjelennek, amelyek esetleg a színt érzékelik,
vagy fény intenzitását, fény irányát, az még jobb, még
magasabban vagyunk a hegyen. És csomó apró lépésekkel végül
följutunk arra a csúcsra, ahol egy összetett képalkotás, három
dimenziós kép, egy tárgyról vagy egy másik élőlényről, és
így tovább...” /10.
állítás/
Megjegyzés:
Nehéz eldönteni, hogy most elképesztően profi vagy a
végtelenségig amatőr nyomkövetésnek lehetünk a fül és
szemtanúi, hiszen a történetben olyan természetességgel jelennek
meg egyre összetettebb és bonyolultabb funkciót betöltő, látás
felé orientálódó sejtek, akár egy Hév-szerelvényen a BKV
ellenőrök, akik eleinte csak magyarul szlengik a „jegyeket
bérleteket” című hangjátékot, de ahogy egyre többféle
nemzetiségű turistával találkoznak, úgy fejlődnek
nyelvtudásilag menet közben. S mire a végállomáshoz érnek,
képesek még latinul is elkérni bárkinek az okiratait. S nem telik
bele pár hét vagy hónap, bármilyen nyelven képesek
államvizsgázni. A sejteknek ez a hegymászása kb. ugyanez a műfaj.
Ami
pedig a „még
jobb”-féle
kategóriát illeti: ha az embernek nagybácsikája van, az jó, de
ha amerikai és milliomos, az még jobb. Nyilván hamarabb csúcsra
ér az ember, feltéve, ha közben a nagy lábon élés hatására el
nem kanászodik!
Dr.
Scheuring:
„Az
érdekel minket, mit tudunk erről az útról mondani, erről a
lankás lejtőről, hogyan lehetett itt fölsétálni. Pl. az irány
érzékelése viszonylag egyszerűen megoldható. Elképzelünk
fényérzékelő sejteknek egy csoportját, hogyha behajlítjuk
ezeket a sejteket, üreget képzünk belőle, eredetileg
volt egy szövet felületén
egy csomó fényérzékelő sejt. Majd ez a szövet elkezdett így
behajolni, kicsi változás. Ha egy kicsit behajol, már akkor is
igaz az, ha innen jön a fény, akkor csak ezt az oldalt világítja
be. És hogyha van egy idegi elvezetés innen, akkor lehet tudni, ezt
az oldalt világította meg a fény, akkor a fény az ellenkező
irányból jön, és így tovább... Pusztán ezzel a trükkel már
irányt lehet érzékelni.” /11.
állítás/
Megjegyzés:
Azt mondja, „elképzelünk
fényérzékelő sejteknek egy csoportját.”
És mi van, ha valakinek gyenge a képzelőereje, és nehezen tudja
követni a tanár úr szárnyaló fantáziájának burjánzásait,
mely úgy bugyog fel belőle, mint túl szorosra egymáshoz simított
tégla közül a malter?! Ráadásul nem is magánszámban
gondolkodik, hanem egyenesen csoportos előadásmódban, mint a
rackai juhok nyári felvonulása a bihari vásáron.
Azt
mondja: „behajlítjuk
ezeket a sejteket, üreget képzünk belőle,”. Előbbi
a sósperec készítésre hasonlít, ott is befelé hajlítjuk a
tésztakukacot, viszont üreget a fánknál szoktunk alkalmazni,
amibe a lekvárt töltjük. /Feltéve, ha van otthon lekvár./
Folytatás: „ez
a szövet elkezdett így behajolni, kicsi változás”. Szőnyeg
sarka szokott így behajolni /de az sem magától/, ami kicsi
változás, de ha nagyon behajol, azon tuti, hogy átesik valaki!
Egyébként a fényérzékelő sejt behajlásának mértékét mi
dönti el, talán hogy honnan jön a fény? És akkor mi van, ha
nincsen hozzá idegi elvezetés? Nem úgy az! Erősen tudományos
elképzeléssel az is lehetséges! /Miközben a teóriát levezetjük,
az ideget meg elvezetjük. Akár a rendőrök a gyanúsítottat!/
Azt
mondja, hogy: „Pusztán
ezzel a trükkel már irányt lehet érzékelni.” Ahhoz
képest, hogy az
iránytű nem jön létre magától, amivel irányt lehet érzékelni,
de akármilyen egyszerű sejt még úgyse. Mivelhogy egyszerű
sejt nem létezik!
Ami létezik, az az önjáró önfejlesztő evolúciós mechanizmus,
amely magát felépíti a semmiből. Ez aztán az igazi trükk!
Dr.
Scheuring: „Vannak
ilyen szemek, hát bizony vannak. Viszonylag egyszerű élőlények
láthatók: pl. ez egy féregnek a szeme, ezek kagyló szemek,
gyűrűsféregnek un. kehelyszeme. Semmi bonyolult dolog nincs, csak
fényérzékelő sejtek, amelyek itt bent …” /12.
állítás/
Megjegyzés:
Mihez viszonyítva viszonylag egyszerű élőlények pl. a férgek?
Talán az elefánthoz viszonyítva? Miért nem viszonyítja ahhoz,
ami egy fehérje megjelenése jelent a semmiből?! Na és a féregszem
vagy kagylószem fejlődött volna tovább? Akkor miért vannak ma
még ugyanolyan férgek és kagylók ugyanilyen szemekkel?
[Lásd
pl. egy a
kutatók által vizsgált élőlényt, az úgynevezett „élő kövület”-et, /Platynereis
dumerilii/ –
egy
fényérzékeny sejteket tartalmazó,
szemfolttal rendelkező tengeri féreget, amely gyakorlatilag azonos
600 millió évvel ezelőtt élt ősével.
Arendt
D, Tessmar-Raible K, Snyman H, Dorresteijn A, Wittbrodt J (2004).
„Ciliary
photoreceptors with a vertebrate-type opsin in an invertebrate brain”
(angol nyelven) 306 (5697),
869-871. o, Kiadó: Science Magazine. (Hozzáférés ideje: 2011.
június 9.)]
Vagy
a többi szem újból elölről kezdett felfelé fejlődni a
nulláról? Na és tessék mondani, hogyan jutott egyről a kettőre,
ha az életkeletkezést még mindig az Ufóknak tulajdonítja a
tudomány, akik úgy penderítették az életcsírát az űrből ide
a Földre, mint Móriczka a dinnyemagot a padban lapulva a tanár
nyitott táskájába?!
Dr.
Scheuring:
„Féregszemeknek
van egy érdekes tulajdonsága, idegvégződések az üregen belülről
indulnak el, a többieknél az üreg mögött. Biztos, aki már felső
éves és tanulta a szem biológiáját, emlékezteti az emberi szem
furcsaságára.” /13.
állítás/
Megjegyzés:
Bizonyára a féreg maga döntötte el, hogy az idegvégződéseket
honnan indítsa el: belülről vagy az üregen kívül? Lehet
kiszámolta: ecc-pecc
kimehetsz, holnapután bejöhetsz.
cérnára cinegére ugorj cica az egérre fuss. És az jött ki neki,
hogy belülről indítsa. De az is lehet, hogy a Soros György
lefizette. Hiszen az mindenkit lefizet. Pont a férgeket hagyná ki?
A
féregszemű arra kancsal, amerre a fény pancsol. Igaz, hogy nem
rímel, de az evolúcióban ez is elmegy. Itt aztán szabadon lehet
pancsolni bármit, mint az oroszok a kölnit. Elvégre: „A
biológiában minden csak az evolúció fényében válik érthetővé.”
Más szóval: ”A
biológiában semminek nincs értelme, ha nem az evolúció fényében
nézzük.”
/Theodosius
Dobzhansky/
Tehát
a teremtés fényében nézve a biológiában nincsen értelme
semminek. Hogy minden
élőlény a saját életterébe lett teremtve olyan
túlélőképességgel, amelyet csak elősegít az, ha az adott faj
képes alkalmazkodni kellő terjedelmű változékonysággal,
genetikailag programozott variálódási képességgel.
Igaz hogy mindenhol ezt látjuk a teremtésben, de ennek nincsen
semmi értelme. „Ha
valaki ismeri a végső világképletet, akkor nem érdemes
fizikusnak lenni.”
/Marx György/ Hanem a biológiai zavarosban halászni, annak van
értelme. Mert akkor a felfedezőt illeti a dicsőség, akiről
elnevezik a szöcske fülén a szőrkampót, mondjuk Kampis-kampónak.
Hát nem megéri Istent kitessékelni az ajtón, a saját teremtés
művéből kiiktatni?! /Majd utólag kiderül!/
Dr.
Scheuring: „Mi
itt a probléma? Nincsen képalkotás. Nem tud egy bonyolult tárgyról
egy ilyen szem képet alkotni. Mert ha itt van egy tárgy, mondjuk
egy delfin,
az akkor tud csak
képet alkotni, ha a fénysugarak azok mind párhuzamosan érik a
fényérzékelő szövetet. Igen ám, de minden pontról a
fénysugarak össze-vissza mindenhova verődnek, és akkor itt nem
lesz semmilyen kép.” /14.
állítás/
Megjegyzés:
Azt mondja, hogy probléma, hogy a féregszem nem tud a delfinről
képet alkotni. Ahhoz képest igen jól megvan a féreg ott, ahová
teremtve lett. Nem lettek öngyilkosok a bánattól. De miért
kellene neki olyan képet alkotni, amelyet az evolucionista
manipulátor neki feladatul megszab? Csak nem akarja a völgyből
felcipelni a hegytetőre erőnek erejével a férget? A férget nem,
csak a féregszemet. A féregre nincs szüksége, az csak egy
ugródeszka volt, amit neki az elmélet szánt, hogy azon keresztül
bemutasson valamit, ami egyébként nem létezik. Mármint a
fejlődésnek ez az evolucionista illúziója. De azért rakja ilyen
sorrendbe, hogy a hitelesség látszatát fenntartsa.
Dr.
Scheuring:
„Ezt
ki tudja úgy cselezni a szelekció, hogyha itt elöl elkezdjük
bezárni ezt a nyílást és csak egy pici lyukat hagyunk kint.
Egyetlen egy kis lyukon engedjük be a fényt, mert akkor ezen az
egyetlen egy lyukon keresztül bejutó fénysugarak valóban azt a
képet létre tudják hozni. A gond az, fényerőt ezzel jelentősen
lecsökkentettük. Ha a lyuk nagyon kicsi, akkor a fényelhajlás
miatt a kép megint romlik. Nem lehet nagyon éles képet vele
előállítani. De vannak-e ilyen szemek?” /15.
állítás/
Megjegyzés:
Ilyen szavakat mond: „elkezdjük
bezárni... pici lyukat hagyunk... kis lyukon engedjük be”.
Utána meg ezeket a képzelt cselekedeteket a szelekció nyakába
varrja, mintha mindezen történések mögött a szelekció tudatos
cselezése
lenne. Azonban a
természetes szelekció
nem holmi középcsatár, hogy cselezzen, hanem egy
természetes szűrő, hogy a legjobbat tartsa életben.
De ezt a szerepet nem engedi át neki, hanem ő maga szabja meg a
fény beengedésének útját, mintha ez a képalkotásnak egy
kezdetleges állomása lenne. Mindazonáltal vannak olyanok, akik
ezen fejlődési stádiumra eljutottak volna. /S majd hozza a
példát./
Az
persze eszébe sem jut, hogy a példaalanyai nem azért rendelkeznek
ilyen szintű szemekkel, mert még csak erre a fokozatra jutottak el
a fejlődésben, hanem mert a
szemük
őket
abban
a közegben teszi alkalmassá a túlélésre és fennmaradásra,
amely nekik az ő életterük!
Ha nem olyan szemük lett volna, ma nem is lehetne hivatkozni rájuk.
Másrészt meg nem
a szem evolúciós fejlődése hozza magával a fejlettebb élőlények
megjelenését, hanem a különböző teremtett élőlények
megjelenése hozza magával a különböző szemtípusokat.
/Most a terepjáró autó alkalmazkodott a terephez a felépítésében,
vagy arra a terepre lett tervezve?!/
Minden
élőlény szükségleteinek megfelelő, sajátos látószervvel
rendelkezik.
Pl. a tengeri élőlények számára teremtett szem a
legalkalmasabb a tengerfenéki élethez, ezért nekik a széles
ellipszis alakú, a szárazföldiekkel ellentétben gömb alakú
szemlencséjük van, megfelelően a sűrű közegbeli
szükségleteknek. Ahalak szeme olyan folyadékkal van tele, amely
szinte azonos sűrűségű a vízzel, ezért a külső látvány nem
törik meg a szemükön. És különösen érzékenynek kell lenniük
a vízbe behatoló gyér kék fénnyel szemben, amely miatt a szemük
retinájában bőséggel megtalálható az a sejt, amely a kéket
érzékeli. /vö. Harun Yahya: Az evolúciós csalás/Eltérő
látószervek/
„Az
a tény, hogy vizsgáljuk a szemek változatosságát, még nem
támasztja alá a darwini evolúció törzsfejlődésre vonatkozó
magyarázatát. Nagyon sok dolgot rendezhetünk az összetettség
sorrendjében. Például, ha körülnézünk a konyhában, láthatunk
egyszerű kanalaktól kezdve villákat, csészéket, teafőzőt és
így tovább, a tűzhelyig és a hűtőszekrényig. Ez a sorrend
keveset mond el ezeknek a tárgyaknak az eredetéről.”
/Ariel Roth:
Gyökereink/ A szem és az evolúció/
Hogy
tud valami bonyolódni anélkül, hogy egyre magasabb szintű
intelligenciát ne vetnének be, amely a bonyolultság mértékét
ellensúlyozza?! Amikor egy mozgásrepertoár bonyolódik, mondjuk
jégtáncban vagy toronyugrásban, az hogyan képzelhető el előzetes
tervezés nélkül, amely alapvető oka a bonyolultság növekedésének
és mértékének?!
A 2. rész következik
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése